Πίνακας περιεχομένων
- Τι είναι η υπηρεσία VISA® SECURE/Mastercard® Identity Check™;
- Πώς επιτυγχάνεται η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη;
- Πώς λειτουργεί η υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™;
- Θα πρέπει να εγγραφώ για την υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™;
- Τι είναι ο δηλωμένος αριθμός κινητού τηλεφώνου;
- Πώς μπορώ να αλλάξω/ενημερώσω τον αριθμό τηλεφώνου που έχω δώσει στην υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™;
- Υπάρχει χρέωση για τη χρήση της υπηρεσίας VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™;
- Μπορώ να κάνω μια αγορά χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε υπολογιστή; Χρειάζεται η εγκατάσταση ειδικού λογισμικού;
- Τι είναι η δυνατότητα επαναποστολής OTP;
- Μπορώ να χρησιμοποιήσω τον ίδιο κωδικό πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) για να πραγματοποιήσω περισσότερες από μία συναλλαγές;
- Ο κωδικός πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) κοινοποιείται στο ηλεκτρονικό κατάστημα;
- Τι θα συμβεί αν δεν εισαγάγω σωστά τον κωδικό πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) ή τα δύο ψηφία του PIN μου, σύμφωνα με τις οδηγίες στην οθόνη;
- Ποια είναι η χρονική διάρκεια του κωδικού μιας χρήσης (OTP);
- Μπορώ να λάβω τον κωδικό πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) σε διεθνή αριθμό κινητού τηλεφώνου;
- Η υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™ είναι επίσης διαθέσιμη για πρόσθετες κάρτες (add-on);
- Πώς μπορώ να είμαι σίγουρος ότι ο αριθμός της πιστωτικής ή της χρεωστικής κάρτας μου δε θα χρησιμοποιηθεί με ακατάλληλο τρόπο;
- Με ποιον πρέπει να επικοινωνήσω αν κάτι πάει λάθος και πιστεύω ότι η συναλλαγή μου έχει καταχωρηθεί δύο φορές;
- Με ποιον πρέπει να επικοινωνήσω αν πιστεύω ότι η κάρτα μου έχει χρησιμοποιηθεί δολίως;
- Τι συμβαίνει αν λήξει η χρεωστική ή πιστωτική μου κάρτα;
- Τι συμβαίνει αν χαθεί ή κλαπεί η χρεωστική ή πιστωτική μου κάρτα;
- Τι συμβαίνει αν ακυρώσω τη χρεωστική ή πιστωτική μου κάρτα και αποκτήσω καινούρια;
- Αν χρειαστώ περισσότερες πληροφορίες, με ποιον θα πρέπει να επικοινωνήσω;
Τι είναι η υπηρεσία VISA® SECURE/Mastercard® Identity Check™;
Στο πλαίσιο των αυξημένων απαιτήσεων ασφαλείας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές με κάρτα, οι εταιρίες VISA και Mastercard έχουν αναπτύξει και παρέχουν την υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™ αντίστοιχα, η οποία υποστηρίζεται από το πρωτόκoλλο EMV® 3-D Secure και προσφέρει ένα επιπλέον επίπεδο ασφαλείας κατά τη διενέργεια ηλεκτρονικών συναλλαγών με χρήση κάρτας για αγορές μέσω διαδικτύου (e-commerce), ελαχιστοποιώντας την πιθανότητα μη εξουσιοδοτημένης χρήσης της κάρτας. Οι υπηρεσίες αυτές χρησιμοποιούνται από εσάς, τους πελάτες της HSBC που είστε κάτοχοι χρεωστικών και πιστωτικών κάρτών VISA και Mastercard έκδοσης της HSBC όταν διενεργείτε ηλεκτρονικές αγορές με χρήση της κάρτας σας μέσω διαδικτύου και αποτελούν ένα αναγκαίο στάδιο για την ολοκλήρωση των συναλλαγών αυτών στο πλαίσιο υποχρέωσης των τραπεζών για εφαρμογή Ισχυρής Ταυτοποίησης Πελάτη (Strong Customer Authentication) στις ηλεκτρονικές συναλλαγές δυνάμει της Ευρωπαικής Οδηγίας για τις Υπηρεσίες Πληρωμών (PSD2). Η χρήση των υπηρεσιών αυτών είναι δυνατή μόνο για αγορές μέσω διαδικτύου σε ηλεκτρονικά καταστήματα/επιχειρήσεις που είναι πιστοποιημένες στις υπηρεσίες VISA® SECURE™ και/ή Mastercard® Identity Check™.
Πώς επιτυγχάνεται η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη;
Η χρήση της υπηρεσίας VISA® SECURE™ ή/και Mastercard® Identity Check™ σάς προστατεύει από μη εξουσιοδοτημένες ηλεκτρονικές συναλλαγές. Για την ολοκλήρωση της συναλλαγής σας απαιτείται η ισχυρή ταυτοποίησή σας η οποία επιτυγχάνεται με την παροχή δυο στοιχείων που ανήκουν σε δυο από τις παρακάτω κατηγορίες:
- Γνώση - στοιχείο που μόνο ο πελάτης/χρήστης γνωρίζει (όπως το PIN)
- Κατοχή - στοιχείο που διαθέτει ο πελάτης/χρήστης (όπως μια μοναδική συσκευή δημιουργίας κωδικού πρόσβασης ή ένα κινητό τηλέφωνο που λαμβάνει έναν κωδικό πρόσβασης μίας χρήσης)
- Φυσικό χαρακτηριστικό - ένα στοιχείο που σχετίζεται με τη βιολογική ταυτότητα του πελάτη/χρήστη (όπως δακτυλικό αποτύπωμα, φωνή, πρόσωπο, ίριδα).
Δεν αρκεί πλέον η εισαγωγή του αριθμού κάρτας, της ημερομηνίας λήξης και του τριψήφιου κωδικού ασφαλείας της κάρτας αλλά απαιτείται να γίνει και η ισχυρή ταυτοποίησή σας.
Συγκεκριμένα, κάθε φορά που πραγματοποιείτε ηλεκτρονικές συναλλαγές στα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα με το σήμα VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™ θα χρειαστεί να εισάγετε τα παρακάτω δυο στοιχεία ισχυρής ταυτοποίησής σας:
- Κωδικό μίας χρήσης (ΟΤΡ - One Time Password) που θα αποστέλλεται στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που είναι δηλωμένο στο σύστημά μας για τη συγκεκριμένη κάρτα σας
- Δύο ψηφία από το PIN αυτής της κάρτας που θα ζητηθούν με τυχαία σειρά σύμφωνα με τις οδηγίες που εμφανίζονται στην οθόνη, ανά συναλλαγή.
Αυτό το επιπλέον στάδιο διασφαλίζει ότι μόνο εσείς, ως νόμιμος κάτοχος της κάρτας, έχετε το δικαίωμα να ολοκληρώσετε τη συναλλαγή και καμία συναλλαγή χωρίς την έγκρισή σας δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί στα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα με το VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™.
Πώς λειτουργεί η υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™;
Η υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™ παρέχει ενισχυμένη ασφάλεια μέσω της συμπληρωματικής διαδικασίας ισχυρής ταυτοποίησης που πραγματοποιείται με τον συνδυασμό της ορθής εισαγωγής του μοναδικού κωδικού μιας χρήσης που σας αποστέλλεται μέσω μηνύματος (SMS) στο κινητό σας τηλέφωνο και δυο εκ των ψηφίων του PIN της κάρτας που χρησιμοποιείτε για την συναλλαγή και η οποία λαμβάνει χώρα όταν πραγματοποιείτε ηλεκτρονικές συναλλαγές με την HSBC κάρτα σας (Πιστωτική ή Χρεωστική) σε ηλεκτρονικά καταστήματα με το σήμα VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™. Αυτή η διαδικασία διασφαλίζει ότι μόνο εσείς ως νόμιμος κάτοχος κάρτας (πιστωτική ή χρεωστική) μπορείτε να ολοκληρώσετε την online συναλλαγή. Η διαδικασία είναι απλή:
- Πραγματοποιείστε τις αγορές σας σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό κατάστημα με το σήμα VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™.
- Εισαγάγετε τα στοιχεία της κάρτας HSBC για να πληρώσετε για την αγορά αγαθών/υπηρεσιών.
- Στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχετε δηλώσει στο σύστημά μας θα λάβετε ένα SMS με τον κωδικό μίας χρήσης (OTP One Time Password).
- Εισαγάγετε τον OTP στην ειδική οθόνη.
- Σε διαφορετικό πεδίο ακριβώς από κάτω εισάγετε δυο από τα 4 ψηφία του PIN της κάρτας που θα χρησιμοποιηθεί για την συναλλαγή. Κάθε φορά θα ζητούνται τυχαία δυο από τα τέσσερα ψηφία του PIN της συγκεκριμένης κάρτας.
- Η συναλλαγή σας θα υποβληθεί σε επεξεργασία.
Η ανωτέρω διαδικασία είναι πλήρως προστατευμένη και μη προσβάσιμη από το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Θα πρέπει να εγγραφώ για την υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™;
Όχι, δεν απαιτείται διαδικασία εγγραφής. Ωστόσο, για να κάνετε χρήση της υπηρεσίας, είτε για τις υφιστάμενες είτε για νέες κάρτες σας, θα πρέπει να έχετε δηλώσει στην Τράπεζα τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου.
Τι είναι ο δηλωμένος αριθμός κινητού τηλεφώνου;
Ο δηλωμένος αριθμός κινητού τηλεφώνου είναι ο αριθμός κινητού τηλεφώνου που μας έχετε δηλώσει και συνδέεται με τη συγκεκριμένη κάρτα στο σύστημά μας. Κατά τη διάρκεια της συναλλαγής, τα τελευταία 3 ψηφία του δηλωμένου αριθμού κινητού τηλεφώνου, θα εμφανιστούν μαζί με τα υπόλοιπα στοιχεία της συναλλαγής στη σχετική οθόνη και σε αυτόν τον αριθμό κινητού θα αποσταλεί με SMS ο κωδικός μιας χρήσης (ΟΤΡ).
Πώς μπορώ να αλλάξω/ενημερώσω τον αριθμό τηλεφώνου που έχω δώσει στην υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™;
Αν επιθυμείτε να αλλάξετε/ενημερώσετε τον αριθμό του κινητού σας για την υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™, θα πρέπει να επισκεφθείτε ένα από τα υποκαταστήματά μας ή να μας τηλεφωνήσετε στο 801 11 72000 ή στο +30 210 696 2070 (αν καλείτε από κινητό ή το εξωτερικό). Θα πρέπει να έχετε μαζί σας τους κωδικούς πρόσβασης της υπηρεσίας Phone Banking της HSBC.
Υπάρχει χρέωση για την υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™;
Όχι, η υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™ παρέχεται δωρεάν.
Μπορώ να κάνω αγορά χρησιμοποιώντας οποιονδήποτε υπολογιστή; Χρειάζεται η εγκατάσταση ειδικού λογισμικού;
Δεν χρειάζεται να εγκαταστήσετε κάποιο ειδικό λογισμικό για να έχετε διαθέσιμο τον πρόσθετο έλεγχο κατά την εκτέλεση των ηλεκτρονικών συναλλαγών σας.
Τι είναι η δυνατότητα επαναποστολής OTP;
Στην περίπτωση που κατά τη διάρκεια μιας συναλλαγής δεν λάβετε τον κωδικό μιας χρήσης (ΟΤΡ), μπορείτε να ζητήσετε την αποστολή νέου. Παρακαλούμε σημειώστε ότι ο κωδικός μιας χρήσης (ΟΤΡ) για κάθε συναλλαγή μετά την αρχική αποστολή του αποστέλλεται εκ νέου μέχρι και δυο φορές ανά συναλλαγή.
Στη συνέχεια, η επιλογή "Αποστολή νέου OTP" απενεργοποιείται. Σε περίπτωση που δεν έχει λήξει η χρονική περίοδος για χρήση του κωδικού πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) και ζητηθεί εκ νέου αποστολή του OTP, θα σταλεί νέος κωδικός πρόσβασης μίας χρήσης (OTP).
Μπορώ να χρησιμοποιήσω τον ίδιο κωδικό πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) για να πραγματοποιήσω περισσότερες από μία συναλλαγές;
Όχι. Ο κωδικός πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο μία φορά για τη συγκεκριμένη συναλλαγή για την οποία έχει σταλεί. Ο κωδικός πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) που χρησιμοποιήθηκε για μια συναλλαγή δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μια άλλη.
Ο κωδικός πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) κοινοποιείται στο online κατάστημα;
Ο κωδικός πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) που καταχωρήσατε δεν κοινοποιείται στο online κατάστημα. Ο κωδικός πρόσβασης ελέγχεται από την HSBC προκειμένου να επιβεβαιωθεί ότι η συναλλαγή γίνεται από το νόμιμο κάτοχο της κάρτας.
Τι θα συμβεί αν δεν εισαγάγω σωστά τον κωδικό πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) ή τα δύο ψηφία του PIN μου, σύμφωνα με τις οδηγίες στην οθόνη;
Αν δεν εισαγάγετε σωστά ούτε τον κωδικό πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) ούτε τα δύο ψηφία του PIN σας σύμφωνα με τις οδηγίες που παρέχονται στη σχετική οθόνη ή και τα δύο, θα ενημερωθείτε ότι τουλάχιστον ένα από τα στοιχεία ισχυρής ταυτοποίησης πελάτη είναι εσφαλμένο και θα σας ζητηθεί να προσπαθήσετε ξανά.
Ποια είναι η χρονική διάρκεια του κωδικού πρόσβασης μίας χρήσης (OTP);
Παρακαλούμε σημειώστε ότι η χρονική διάρκεια του κωδικού μιας χρήσης (ΟΤΡ) είναι 5 λεπτά. Στην περίπτωση που ο κωδικός μίας χρήσης (ΟΤΡ) δεν χρησιμοποιηθεί μέσα στο συγκεκριμένο χρονικό όριο, θα θεωρηθεί ως μη ορθή εισαγωγή στοιχείου. Θα πρέπει να επιλέξετε αποστολή νέου κωδικού μιας χρήσης για να συνεχίσετε.
Μπορώ να λάβω τον κωδικό πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) σε διεθνή αριθμό κινητού τηλεφώνου;
Ναι, μπορείτε να δηλώσετε ένα διεθνή αριθμό κινητού τηλεφώνου για να λαμβάνετε τον κωδικό μιας χρήσης (ΟΤΡ).
Η υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™ είναι επίσης διαθέσιμη για πρόσθετες κάρτες (add-on);
Ναι, η υπηρεσία VISA® SECURE™ / Mastercard® Identity Check™ είναι επίσης διαθέσιμη για πρόσθετες κάρτες.
Πώς μπορώ να είμαι σίγουρος ότι ο αριθμός της πιστωτικής ή της χρεωστικής κάρτας μου δε θα χρησιμοποιηθεί με ακατάλληλο τρόπο;
Οι πληρωμές σας μέσω του διαδικτύου στις επιχειρήσεις που συμμετέχουν είναι εγγυημένες από την υπηρεσία Verified by Visa / Mastercard SecureCode®. Με τον κωδικό πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) για κάθε συναλλαγή, επιβεβαιώνετε ότι είστε ο νόμιμος κάτοχος της κάρτας για να πραγματοποιηθεί η συναλλαγή σας. Αυτή η διαδικασία είναι ασφαλής για εσάς και αόρατη στον έμπορο.
Με ποιον πρέπει να επικοινωνήσω αν κάτι πάει λάθος και πιστεύω ότι η συναλλαγή μου έχει περαστεί δύο φορές;
Μπορείτε να επικοινωνήσετε με την υπηρεσία Phone Banking της HSBC στο +30 210 6962070 μεταξύ 09:00 πμ και 16:00 μμ, Δευτέρα με Παρασκευή.
Με ποιον πρέπει να επικοινωνήσω αν πιστεύω ότι η κάρτα μου έχει χρησιμοποιηθεί δολίως;
Για βοήθεια ή υποστήριξη σχετικά με ύποπτες συναλλαγές που πραγματοποιούνται με τις κάρτες σας, τηλεφωνήστε αμέσως στο+30 210 6244606 από σταθερό, κινητό ή το εξωτερικό (διαθέσιμο 24 ώρες την ημέρα, εργάσιμες ημέρες και αργίες).
Τι συμβαίνει αν λήξει η χρεωστική ή πιστωτική μου κάρτα;
Η HSBC ανανεώνει κάθε κάρτα που λήγει. Με την ανανέωση της κάρτας σας, η υπηρεσία Verified by Visa / Mastercard SecureCode® ενημερώνεται αυτόματα με τα στοιχεία της ανανεωμένης κάρτας.
Τι συμβαίνει αν χαθεί ή κλαπεί η χρεωστική ή πιστωτική μου κάρτα;
Μετά τη δήλωση απώλειας ή κλοπής σύμφωνα με τις διαδικασίες της Τράπεζας και τους όρους και προϋποθέσεις έκδοσης και χρήσης της κάρτας, η κάρτα σας ακυρώνεται και εκδίδεται νέα όταν το ζητήσετε, η οποία πρέπει να ενεργοποιηθεί.
Τι συμβαίνει αν ακυρώσω τη χρεωστική ή πιστωτική μου κάρτα και αποκτήσω καινούρια;
Καθώς κάθε κάρτα έχει διαφορετικό αριθμό, θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε τη νέα χρεωστική ή πιστωτική σας κάρτα.
Πού πρέπει να τηλεφωνήσω σε περίπτωση που χρειαστώ περισσότερες πληροφορίες;
Αν χρειάζεστε βοήθεια, καλέστε μας στο 801 11 72000 από σταθερό ή +30 210 696 2070 από κινητό ή το εξωτερικό.