Top of the content

Ασφαλείς αγορές online

Αποφύγετε πλαστούς ιστότοπους και προστατέψτε την ασφάλεια της κάρτας σας όταν πραγματοποιείτε αγορές στο διαδίκτυο

Λόγω των συνθηκών που έχει προκαλέσει η επιδημία, τον τελευταίο καιρό πολλοί από εμάς πραγματοποιούμε περισσότερες αγορές online, είτε για να γλυτώσουμε χρόνο ή για να αποφύγουμε το συνωστισμό στα φυσικά καταστήματα. Απολαύστε περισσότερο τις αγορές σας διαδικτυακά, και αποφύγετε τους ιστότοπους απάτης με τις παρακάτω χρήσιμες συμβουλές.

Επιλέξτε προσεκτικά πού ψωνίζετε

  • Ερευνήστε τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές για να ελέγξετε ότι είναι νόμιμοι. Διαβάστε σχόλια από άτομα ή οργανισμούς που εμπιστεύεστε, όπως ιστότοπους καταναλωτών.
  • Ορισμένα από τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τα κείμενα που λαμβάνετε για εκπληκτικές προσφορές ενδέχεται να περιέχουν συνδέσμους προς πλαστούς ιστότοπους. Εάν δεν είστε σίγουροι, μην χρησιμοποιήσετε τον σύνδεσμο και πληκτρολογήστε μια διεύθυνση ιστότοπου που εμπιστεύεστε απευθείας στη γραμμή διευθύνσεων ή αναζητήστε το και ακολουθήστε τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Χρησιμοποιήστε κάρτες αντί εμβάσματα για online πληρωμές

Χρησιμοποιήστε κατά προτίμηση μια πιστωτική κάρτα όταν κάνετε αγορές στο διαδίκτυο, εάν έχετε. Οι περισσότεροι μεγάλοι πάροχοι πιστωτικών καρτών προστατεύουν τις διαδικτυακές αγορές. Η χρήση πιστωτικής κάρτας σημαίνει επίσης ότι εάν τα στοιχεία πληρωμής σας έχουν κλαπεί, ο κύριος τραπεζικός λογαριασμός σας δεν θα επηρεαστεί άμεσα.

Εξετάστε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε μια διαδικτυακή πλατφόρμα πληρωμών, αν σας προσφέρεται η επιλογή. Η χρήση αυτών των πλατφορμών για την εξουσιοδότηση των πληρωμών σας σημαίνει ότι ο πωλητής λιανικής δεν βλέπει τα στοιχεία πληρωμής σας.

Παρέχετε μόνο τις απαραίτητες λεπτομέρειες

Θα πρέπει να συμπληρώσετε τα υποχρεωτικά στοιχεία σε έναν ιστότοπο μόνο όταν κάνετε μια αγορά. Συνήθως επισημαίνονται με αστερίσκο (*) και συνήθως περιλαμβάνουν τη διεύθυνση παράδοσης και τα στοιχεία πληρωμής σας. Να είστε καχύποπτοι εάν σας ζητηθούν λεπτομέρειες όπως το πατρικό όνομα της μητέρας ή το όνομα του πρώτου κατοικίδιου ζώου σας.

Εάν είναι δυνατόν, μην δημιουργήσετε λογαριασμό για το ηλεκτρονικό κατάστημα κατά την εκτέλεση της πληρωμής σας. Συνήθως μπορείτε να ολοκληρώσετε την αγορά σας χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσετε λογαριασμό ή χρησιμοποιώντας μια διαδικτυακή πλατφόρμα πληρωμών. Εκτός αν πρόκειται να χρησιμοποιείτε τον ιστότοπο τακτικά, μην τους επιτρέπετε να αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας σας.

Προσοχή για ύποπτα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κλήσεις και sms.

Πιθανότατα θα λάβετε πολλά μηνύματα από διαδικτυακά καταστήματα, ως αποτέλεσμα της συγκατάθεσή σας στη λήψη επικοινωνιών από αυτά. Κρυμμένα ανάμεσα σε αυτά τα γνήσια μηνύματα, μπορεί να υπάρχουν κάποια ψεύτικα (που περιέχουν συνδέσμους που έχουν σχεδιαστεί για να κλέβουν τα χρήματα και τα προσωπικά σας στοιχεία) που μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να εντοπιστούν.  

Φυσικά, δεν είναι όλα τα μηνύματα επιβλαβή, αλλά αν κάτι δεν φαίνεται σωστό, θυμηθείτε να επιβεβαιώνετε τον αποστολέα πριν ανοίξετε ένα e-mail. Αφιερώστε λίγο χρόνο να διαβάσετε τις οδηγίες μας για ασφαλείς διαδικτυακές συναλλαγές.
 

Τι να κάνετε εάν λάβετε κάποιο phishing email (απατηλό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου)

Εάν θεωρείτε ότι έχετε λάβει κάποιο phishing email:

  • μην απαντήσετε σε αυτό το e-mail
  • μην ανοίξετε κανένα σύνδεσμο (link) ή αρχείο που μπορεί να περιλαμβάνεται στο email
  • προωθήστε το e-mail στο Phishing@hsbc.com
  • διαγράψτε το e-mail

Υπενθύμιση: Η HSBC δεν θα σας ζητήσει ποτέ τους online banking κωδικούς σας μέσω e-mail.

Τι κάνουμε όταν κάτι πάει στραβά

Εάν πιστεύετε ότι η πιστωτική ή χρεωστική σας κάρτα έχει χρησιμοποιηθεί από κάποιον άλλο, ενημερώστε την τράπεζά σας αμέσως, ώστε να μπορεί να αποκλείσει οποιονδήποτε τη χρησιμοποιεί. Επικοινωνήστε πάντα με την τράπεζά σας χρησιμοποιώντας τον επίσημο ιστότοπο ή τον αριθμό τηλεφώνου (συνήθως στο πίσω μέρος της κάρτας σας). Μην χρησιμοποιείτε τους συνδέσμους ή τα στοιχεία επικοινωνίας στο μήνυμα που σας έχει σταλεί ή δοθεί μέσω του τηλεφώνου.

Για τις κάρτες της HSBC, επικοινωνήστε από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο ή το εξωτερικό στο +30 210 624 4606, 24 ώρες την ημέρα, καθημερινές και αργίες. Μπλοκάρετε την κάρτα σας αν πιστεύετε οτι κάποια κίνηση είναι ύποπτη.